Wij werden onlangs verrast met super leuk nieuws. Karin Wintraaken gaat namelijk een geweldig gave sponsor fietstocht doen door Nederland, en zij laat zich hiervoor sponsoren om enkele organisaties die zich inzetten voor zwerfdieren te kunnen steunen, waaronder onze stichting!

Wat een ontzettend tof initiatief! Dat juichen wij natuurlijk ontzettend toe! En uiteraard wensen wij Karin alle succes! Wat een prestatie gaat zij leveren om ‘even’ rondje Nederland te fietsen voor ’t goede doel. Ongelooflijke diepe buiging maken wij voor Karin!

Onderstaande tekst door Karin geschreven:

Fietsen……….vrijheid, blijheid !! Ik wil er op uit met de fiets maar hoe dit te combineren met mijn 2 honden ? Fietsen betekent voor mij buiten zijn, natuur, cultuur, bewegen en mooie ontmoetingen met anders levenden en anders denkenden.
Ja, voor mij ligt het vermaak op straat………samen met mijn 2 honden Mira, een kruising boxer uit Spanje en Fien, een kruising herder uit St. Eustatius, beiden 8 jaar.

Euréka………een bakfiets ! Met het leuke zakcentje dat mijn ouders na hun overlijden mij hebben nagelaten kocht ik een mooie bakfiets. Tegelijkertijd voelt de bakfiets als een verbinding met mijn ouders, ook zij hebben in hun leven meerdere, lange fietstochten gemaakt. Dus naast een mooi bedrag heb ik ook fietsgenen van hen geërfd.

Maar ik wil méér met deze tocht. In de eerste plaats een belofte aan mezelf waarmaken. Dóen wat ik graag wil, nu ik 60 jaar ben geworden lijkt me dat een goed moment.
De keuze was snel gemaakt; de “Ronde van Nederland” via LF-routes, 1300 km. De volgende “pop-up” gedachte was om er al fietsend een sponsortocht van te maken voor de Roemeense dierenopvang van Gabriela, die ik al geruime tijd steun, www.gabriela-hondenopvang.nl

Gabriela is een fantastische vrouw in Roemenië die haar leven volledig heeft gewijd aan de opvang van vele mishandelde, verwaarloosde honden.
Roemenië is een vreselijk land voor honden. Weten ze dan niet dat een hond juist trouw is aan zijn baas, eerlijk is en oprecht?!! Een beschermer is en zelfs therapeutische vermogens heeft ?!! In voor- en tegenspoed! Een vriend voor het leven……!!
Mensen kunnen daar nog een voorbeeld aan nemen.

Gelukkig ziet Gabriëla wél de nobele eigenschappen van de viervoeters en neemt ze de honden liefdevol op in haar opvang. Met liefde en geduld biedt ze de verschoppelingen een veilige plek en krijgen ze de juiste verzorging. Als ze eenmaal weer fysiek en mentaal gezond zijn worden ze opgegeven voor adoptie en vinden vele hondjes hun eigen, nieuwe familie.

Ook Stichting Save a Stray heeft een groot dierenhart en ondersteunen, d.m.v. donatiewerving, kleinschalige organisaties en particulieren die zich inzetten voor zwerfdieren wereldwijd, https://www.facebook.com/StichtingSaveaStray

Maar voordat het zover is hebben Gabriela en Stichting Save a Stray ook maandelijks terugkerende zorgen. En ja, u raadt het al……zorgen om alles te kunnen bekostigen.
Vele honden moeten gevoerd worden en de auto heeft benzine nodig om voor onderzoek naar de dierenarts te gaan voor o.a. medicijnen, inentingen en sterilisaties.

Daarom vraag ik aan u of u mijn kilometers tijdens de “Ronde van Nederland” wilt sponseren, voor de eerste levensbehoefte: hondenbrokken.

Míjn honden tijdens de Ronde van Nederland “On Wheels” voor “Meals” voor de honden van Gabriela in Roemenië en de Stichting Save a Stray.

Hartelijk dank en met fietsgroeten,

Karin Wintraaken

Wilt u Karin sponsoren dat kan via deze kanalen: NL15 RABO 0332 1590 19 t.n.v. Karin Wintraaken o.v.v. DOW actie

Crowd funding pagina: https://www.gofundme.com/f/Karin-Dogs-On-Wheels-For-Meals